לקראת השלב הבא בלחימה: כך יתנהל פינוי תושבי עזה

קובי פינקלר No Comments on לקראת השלב הבא בלחימה: כך יתנהל פינוי תושבי עזה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת השלב הבא במלחמה מפרסם צה״ל את מפת אזורי הפינוי ברצועת עזה: חלוקת שטח הרצועה לאזורים על פי החלוקה לשכונות המוכרות כדי לאפשר לתושבי עזה להתמצא ולהבין את ההנחיות ולהתפנות ממקומות ספציפיים במידה וידרשו לכך כדי לשמור על בטחונם.

במפה אינטראקטיבית שפורסמה מופיעים מספרי האזורים בצפון ובדרום הרצועה, בקריאה לתושבים לאתר את האזור הרלוונטי אליהם ולפעול במידה ויתבקשו להתפנות ממנו.

המפה פורסמה בעמוד מיוחד באתר צה״ל בערבית ובסרטון מיוחד שפרסם דובר צה״ל בערבית ברשתות החברתיות. כמו כן, המפה פורסמה בכרוזים שהפיץ צה״ל ברצועת עזה.

בצבא אומרים כי ארגון הטרור חמאס משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי, מציב את המפקדות והתשתיות הצבאיות באזורי מגורים, בתי חולים, מסגדים ובתי ספר, והופך אתרים אזרחיים למטרות צבאיות תוך שימוש באזרחים ובמתקנים אזרחיים כמגן אנושי.

מאז תחילת המלחמה צה"ל נוקט באמצעים מגוונים כדי להימנע מפגיעה בחיי אזרחים. בין היתר, צה״ל שולח מסרים וכרוזים לתושבי עזה בהוראה לפנות אזורים ספציפיים המהווים יעד לפעילות טרור, ומכווין אותם להתפנות בצירים רלוונטים.

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי לתושבי עזה: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה מול ארגון הטרור חמאס. ארגוני הטרור פועלים מתוך האוכלוסיה האזרחית. מדובר באסטרטגיה של היטמעות בלב שכונות המגורים ופעולה מתוך המוסדות האזרחיים.

"צה״ל פועל בעוצמה נגד ארגוני הטרור, ועושה מאמצים גדולים להבחין בין האזרחים לבין המחבלים, תושבי רצועת עזה אינם האויב שלנו. בשל כך, צה״ל מנהל פינוי מבוקר ומדוייק של האוכלוסיה העזתית במטרה להוציא אותם ככל הניתן מאזור המלחמה.

"לצורך כך, אנו מפרסמים את ״מפת האזורים״, המחלקים את שטח הרצועה לאזורים ושכונות כפי שאתם מכירים אותם, במטרה לסייע לכם בשלבי המלחמה הבאים להתמצא ולהבין את ההנחיות ולהתפנות ממקום ספציפיים במידה וידרשו לכך באופן מדוייק כדי לשמור על בטחונכם.

"הישמעות להנחיות הפינוי היא הדרך הבטוחה ביותר לשמור על ביטחונכם, חייכם וחיי משפחותיכם. אני קורא לכם להעמיק במפה, לזהות את איזור מגוריכם, את מספרי האזורים הרלוונטיים, ולהתפנות מאיזור מגוריכם בהתאם להנחיות במידה ותקבלו מצה״ל הנחיה רשמית לכך".



0 תגובות